keskiviikko 10. joulukuuta 2008

Anteeksi ystävät hyvät!

Kamalaa! Viime päivityksestä on IHAN liian kauan. Anteeksi siitä. Tässä on ollut kaikkea.. Tietysti, ainahan sitä pitäs olla aikaa kirjottaa pientä päivitystä, joten selittelyt ei nyt auta.

Iina on nyt virallisesti iso. :D Sillä alkoi juoksut juuri, oikein Suomen itsenäisyyspäivänä :D Iina on mainio koira. Alussahan siitä ei oikein osannut sanoa mitään, kun ei neitiä vielä "tuntenut", nyt kun sen metkuihin ja luonteeseen on päässyt tutustumaan, niin maailman parashan se on! Kahdessa pentunäyttelyssähän me käytiin, Orivedellä sekä Lahdessa. Voisin laittaa ne arvostelutkin tähän eli,

Orivedellä pennut 5-7kk:

Sirorakenteinen. Sopusuhtainen. Yhdensuuntaiset liikkeet. Takaa hieman kinnerahdas. Luisu lantio. Rodunomainen pää. Sopusuhtaiset korvat. Saksipurenta. Turkki ja värtys ok. Vielä hyvin kehittymätön mutta lupaava pentu. Avoin ja luoksepäästävä.
Lahdessa pennut 7-9kk:

Kapearunkoinen, hyvin kehittynyt narttupentu. Pää ja alaleuka saisi olla voimmakkaampi. Pystykorvat. Riittävä luusto. Hyvä runko ja ylälinja. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu melko hyvin sivulta, etu- ja takaliikkeet saisivat olla paremmat.

Ei mitkään huonot arvostelut milläänlailla. Sijoituttu me ei mitenkään. Ihan kuitenkin mielenkiintoista kuulla mitä tuomarit sanoo tuosta. Itse en kyllä välttämättä oo mikään näyttelyiden ystävä :D Nää oli mun ensi kosketukset näyttelyiden maailmaan.. Mua ehkä jollainlailla jopa ahdisti se tunnelma. Mä olen ehkä vähän outo. Ehkä me piipahdetaan kesällä jossain näytelyssä, saa nähä. Korvathan tolla on pystyssä, enkä oo ollenkaan varma onko niille enää mitään tehtävissä. oisaalta, mua niin suututtaa toi että pystyt korvat niin ei mitään mahkuja menestyä. Ihan pöllöä. Me tähdätään varmaankin tokoon. Uskon että Iinasta on siihen. :)
Hippu on töhnö edelleen, yhtä hassu kun pentunakin :D Iina sen sijaan on rauhottunut ihan älyttömästi ja on oikein peruscollie, viileen rauhallinen ;) Hipun korvatkin on paremmat, tosin töhnää vähän ja alkanut taas vähän kutiseen mutta ei yhtään pahasti. Mä olen ajatellut alkaa syöttää NEU:ta Hipulle, josko se olis parahainta ravintoa sille. Kokeillaan.
Laitetaampas ihan tuoretia kuvia!

"Mitäääääh?"


"Voiko tätä syödä?"




Kaunis tyttö!




Hippu piti oikein istutaa Paavon syliin jota siistä saa kuvan kun tuo Duracell ei pysy paikallaan KOSKAAN. :D
Me ollaan metsäilty paljon, kun nyt on aikaa kun minä oon piiitkällä saikulla ja Paavo on lomalla myös. Tarvii myös ahkeroida tän päivittelyn kanssa ;)

Ei kommentteja: